Tuesday, September 18, 2012

Balkan

Tänane valik oli restoran Balkan, kus pakutakse mõnusat Kreeka ja Bulgaaria toitu. Asukoht on sellel kuidagi eriliselt lahe, otse Rüütli tänava alguses ja ainult paar sammu Raekoja platsist. Nad asuvad muidugi teisel korrusel ja see järsk trepp, mis nendeni viib, tundus esmapilgul üsna pelutav. Ruum ise on väike, ainult mõned lauad ja üks tilluke eraldi ruum ilmselt seltskondadele broneerimiseks. Kui me veits peale nelja sisse sammusime, olime me ainus laudkond, kuigi varsti järgnes meile veel paar paarikest. Kuna me ilmselt ka kõge tõsisemalt selle söömisevärgi ette olime võtnud, olime me ka viimased, kes lahkusid. 
Teenindaja oli seal eriliselt tore, jutukas, kärme ja sõbralik. Kohe lust oli seal istuda. Toidud olid põnevad ja mõnusalt maitsestatud. Ainus, kuhu ma veidi soola peale raputasin, oli mu eelroog, grillitud šampinjonid. Aga biifsteek oli mul jällegi superpõneva maitsega ja kenasti mahlane. 
Mulle meeldib eriti, kui rahvuslikes restoranides mängib ka rahvuslik muusika ja see oli Balkanis olemas küll. Ei kriipinud kõrva, ei olnud liiga vali, aga jalga ka tatsuma ei pannud :) Siinkohal pean ma veel üles tunnistama, et see restoran pani mu täielikult unustama, et ma olin ju tegelikult autoga kohale sõitnud... Ja ma olin poole oma porterist juba ära joonud, kui see fakt mu pähe jõudis. Naerda sai enda üle igatahes korralikult :D 
Natuke kummaline oli ehk nende taimedekoratsioonide valik, sest need närbunud ja kuivavad pelargoonid, mis akendel seisid, küll eriliselt meeleolukad ei olnud. Aga üldiselt jäime me oma käiguga täitsa rahule. Kui kaardiga poleks maksnud, oleks ilmselt tippinud ka. Ma olen tegelikult siiani segaduses selle eesti jootraha jätmise poliitika suhtes... Kuidas see ilus käitumine siis õieti oleks? Ja kui ma kaardiga maksan, kas siis saab ikkagi kuidagi tippida või ei? Palun mulle selgitada :D 
Minu vaene kaaslane muidugi kannatas kõige rohkem sealsete suurte portsjonite all, seega näpunäiteid tulevastele põlvedele: enne tellimist tehke kindlaks, kui suurt portsu te õieti tellima hakkate. Mina sain muidugi läbivalt täiesti normaalsed portsjonid, seeni oli eelroas umbes kümme, pearoas kaks hakkpihvi ja peotäis friikaid, magustoiduks kaks õhukest pannkooki. Aga temal jah... Eelroaks vaagnatäis munaputru, pearoaks pott lambahautist, magustoiduks suur pokaal jäätist ja puuvilja :D 
Huvilised võivad kiigata nende lehekülge aadressil  http://www.restoranbalkan.ee/

Joogid ja kolm käiku maksid per persona keskmiselt 19 eurot ja punkte jagasime me järgmiselt: 
                                 Arbuusisuhkur                        Lothleg
Interjöör                        6/10                                      6/10
Toit                                 8/10                                      7/10
Teenindus                     10/10                                     9/10

Ehk kokku  7.7/10


Lett
Kohalik floora
Lahe seinamaaling

Mish-Mash

Grillitud šampinjonid


Teri biifsteek

Lambalihagjuvets

Seesama lambaliha laialilaotatuna


Melba

Palatsinki

 

No comments:

Post a Comment